Reclamamos que non se fagan recortes no Plan de Galicia sobre Drogas

O BNG ven de presentar dúas iniciativas no Parlamento Galego, para solicitarlle ao goberno do PP da Xunta de Galiza que non faga recortes no financiamento dos dispositivos incluídos no Plan de Galicia sobre Drogas, que vai a afectar á UAD de Ribeira, e, ao mesmo tempo, que informe dos prazos e criterios de participación na elaboración do novo Plan.

O BNG tamén presentará iniciativas diante do Goberno do PP de Ribeira e do Pleno da Corporación para reclamar que se manteña o servizo que presta a UAD de Ribeira e se melloren as súas instalacións.

O Plan de Galicia sobre Drogas actual, elaborado polo bipartito, que remataba en 2009 e foi prorrogado por un ano, financia dispositivos tanto de prevención como asistenciais dependentes dos concellos ou de entidades sen ánimo de lucro, que posiblemente se verán seriamente afectados polos recortes previstos polo goberno do PP no novo Plan Galego de Drogas que está elaborando.

En Ribeira estes previsibles recortes afectarán á Unidade Asistencial de Drogodependencias (UAD), formado por un equipo de 12 profesionais que atende a 1.700 doentes, e a outras entidades que realizan labores de prevención nos centros educativos a milleiros de escolares. Lembremos que isto súmase á paralización da construción do Centro de Saúde Mental da Barbanza, adxudicada polo goberno do PP cun orzamento de preto dun millón de euros, que ía a acoller a UAD.

En todo o país son moitas as persoas afectadas polos previsibles recortes que a Consellaría de Sanidade vai a efectuar na rede de drogas, que xa ven aplicando a outras áreas, que ela entende “sobredimensionadas”: arredor de 20.000 doentes e uns 437 profesionais.

Con respecto á asistencia, existen 17 Unidades ambulatorias, dependentes de 13 concellos e de 4 asociacións (ACLAD-Coruña, Alborada-Vigo, Asfedro-Ferroi e Cruz Vermella-Lugo). As asociacións xestionan ademais as Comunidades terapeúticas de Vigo, A Coruña e Ferrol, e contan aproximadamente con 300 profesionais.

Por parte da prevención, hai 64 equipos de prevención en toda Galiza, xestionados na súa maioría por concellos (44 convenios asinados por un total de 118 concellos de toda Galiza e 20 convenios asinados con asociacións). En total 137 profesionais de prevención e incorporación social.

Nova na Voz: