O BNG de Barbanza rexeita o proxecto de Laxe Brava

Solpor no Corgo

A Asemblea Comarcal do BNG de Barbanza rexeitou por unanimidade o proxecto de Laxe Brava (Corgo, Corrubedo) do Plano Acuícola recentemente aprobado

A Asamblea comarcal do BNG da Barbanza reunida na vila de Boiro o pasado mércores 10 de setembro decideu por unanimidade a seguinte resolución:

“Trala aprobación por parte do Consello da Xunta do Plano Acuícola de Galiza, queremos manifestar a noso rechazo á inclusión dentro deste plano do proxecto da Laxe Brava en Corrubedo. Parecenos un proxecto a todas luces reprobábel, tanto dende o ponto de vista medioambiental, social ou paixasistico e cun impacto enorme no territorio. O rechazo a este parque foi manifestado polo BNG innumerables veces, tanto a nível local, comarcal ou nacional. E o BNG da Barbanza quere amosar públicamente unha vez máis este rechazo.

O BNG sempre defendeu un modelo de planificación pública da actividade acuícola no noso litoral. Mesmo para rematar coa auténtica anarquía que posibilitou a existencia de plantas piscícolas en situación ilegal do ponto de vista urbanístico e de verteduras ao mar, que aínda se manteñen na actualidade. O anterior “Plano Sectorial de Parques de Tecnoloxía Alimentaria” aprobado o 30/06/05 polo anterior Goberno do PP (en funcións) representaba un proxecto absolutamente inasumíbel. En consecuencia, foi prioridade para o BNG a súa supresión, acordada no Parlamento de Galiza, por certo, através dunha Proposición non de lei presentada polo BNG.

Ponse a continuación en marcha, a iniciativa da Consellaría de Pesca e Asuntos Marítimos, un novo proceso de elaboración do que sería o “Plano de Acuicultura de Galiza”. Na análise do proxecto por parte do BNG, conclúese que recollense emprazamentos que consideramos agresivos polo impacto que representan, reclamando nalgúns casos a súa supresión, como no de Laxe Brava, e noutros un redución substancial da superficie afectada. Reclamación de melloras xenéricas no Plano, en canto ás garantías medioambientais, garantías de solo público concesionado (para evitar especulación), criterios de edificabilidade, etc. Garantías de xeración de emprego digno nas zonas nas que se asentan, e das que algunhas delas presentan unha taxa de emigración intolerábel. Estes criterios deféndense públicamente, tanto no Parlamento (en numerosas ocasións, en Pleno e en Comisión), como socialmente nos lugares afectados polos proxectos que consideramos agresivos e nos que reclamamos a súa supresión, como ocurreu en repetidas ocasións a respecto do de Laxe Brava. Foi posíbel, contodo, e grazas á acción do BNG, suprimir algúns proxectos durante a tramitación do Plano: Punta Galloufa (nas imediacións do Castro de Baroña), Couso-Aguiño, e Ardía (Ogrobe); e redución dos previstos en Orelludas-Oia (37%), Mougás-Oia (35%), Seráns-Porto do Son (80%), e Lago-Xove (33%). Outro tipo de melloras xenéricas foron tamén incluidas.

As posicións do BNG foron asumidas coherentemente polos nosos compañeiros no Goberno durante a tramitación do Plano.

A Unión Europea (através do Fundo Europeu para a Pesca) e o Goberno español levan anos empeñados en desmantelar o sector pesqueiro galego. En definitiva, en eliminar un competidor produtivo e comercial no mapa europeu. Neste esquema, no que se insire a política de subvencións ao despece, ao abandoo de actividade, ou o papel residual e discriminatorio coa nosa frota no reparto de posibilidades de pesca, aséntase tamén a consideración da acuicultura (en rigor, piscicultura) como prioridade política e mesmo orzamentaria. O nacionalismo galego, sen desbotar a actividade piscícola –como complemento: non como substitución!- segue a defender como prioridade a defensa da capacidade produtiva e do emprego na pesca e no marisqueo. Posúe a nosa nación un litoral extraordinariamente dotado para o exercio da actividade extractiva, ao que non podemos nin debemos renunciar.”

Unha reflexión sobre “O BNG de Barbanza rexeita o proxecto de Laxe Brava

1. Berto

Moi ben polo BNG da Barbanza. Agora falta que a nivel nacional sigan a mesma postura e a loitar que é a seña de identidade do nacionalismo galego, aínda que se goberne.